Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag die hier niet tussen staat, neemt u dan gerust contact met ons op.

Ik ben de pincode van mijn brandstofpas vergeten. Wat moet ik doen?

U kunt contact opnemen met ons, dan kunnen wij u de juiste pincode geven.

Ik heb drie keer een onjuiste pincode ingegeven en nu werkt mijn brandstofpas niet meer. Wat moet ik doen?

Drie keer een onjuiste pincode ingegeven? Dan wordt de pas gedurende 24 uur geblokkeerd. Dat is natuurlijk een vervelende situatie. Wanneer u dit overkomt, kunt u het beste zelf het verschuldigde bedrag voorschieten en middels ons declaratieformulier bij ons declareren. Wij zullen ervoor zorgen dat het bedrag zo spoedig mogelijk op uw rekening staat.

Ik heb ruitschade. Wat moet ik doen?

Als u schade heeft aan uw ruit, kunt u contact opnemen met Carglass. U kunt dan terecht bij het dichtstbijzijnde service center of bij het mobiele serviceteam. Carglass is 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken op telefoonnummer 088-0406406.

Is mijn caravan tijdens mijn vakantie verzekerd?

De caravan is alleen WA mee verzekerd op uw auto. Indien de caravan voorzien is van een eigen kenteken, kunt u bij ons de groene kaart aanvragen voor de WA verzekering. Wilt u de caravan all-risk verzekeren, dan moet u zelf een verzekering afsluiten.

Kan ik met mijn brandstofpas ook in het buitenland tanken?

Indien uw brandstofpas voorzien is van een DKV logo, kunt u ook in het buitenland tanken bij elk benzinestation met het DKV logo.

Kan ik met mijn brandstofpas overal in Nederland tanken?

Met de brandstofpas bent u niet gebonden aan tankstations van één bepaalde maatschappij. U kunt bij nagenoeg alle tankstations in Nederland tanken.

Moet ik in geval van een ruitschade ook een schadeformulier invullen?

Als de oorzaak van uw schade steenslag is, dan is dit niet nodig. Als een tegenpartij verantwoordelijk is voor uw ruitschade dient u wel een schadeformulier in te vullen.

Waar moet ik aan denken als ik met mijn leaseauto naar het buitenland ga?

Wij adviseren u om uw berijdersmap met groene kaart en alarmnummers en uw kentekencard (of -papieren) mee te nemen. Controleer voor vertrek of alle vloeistoffen op peil zijn en of de bandenspanning goed is. Afhankelijk van uw bestemming en reisperiode, kan het verplicht zijn dat uw auto voorzien is van winterbanden. Kijk voor meer informatie over winterbanden op de website van de ANWB.

Wanneer is er een eigen risico van toepassing en wanneer niet?

Wanneer uw schade een niet verhaalbare schade is, wordt er een eigen risico in rekening gebracht. Bij een verhaalbare schade zullen wij proberen de schade te verhalen op de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij(en). In beide gevallen wordt in de eerste instantie uw eigen risico ingehouden. Wanneer een verhaalbare schade wordt toegekend, wordt uw eigen risico direct teruggestort.

Wat moet ik doen als ik ben gestrand?

Wij verzoeken u om tijdens kantooruren altijd contact op te nemen met ons op telefoonnummer 030-6914078. Wij helpen u graag persoonlijk en wij zullen u dan verder van dienst zijn.  Buiten kantooruren verzoeken wij u in geval van schade, waarbij uw auto niet meer rijdbaar is, contact op te nemen met onze alarmcentrale: Eurocross Schade Service op telefoonnummer: 071-3641849. Wij verzoeken u een schadeformulier in te vullen en naar ons toe te sturen. Betreft het een inbraak/vandalismeschade, dan verzoeken wij u ook aangifte te doen bij de politie en een kopie van het proces verbaal naar ons toe te sturen. In geval van pech buiten kantooruren verzoeken wij u om contact op te nemen met onze pechhulp: Europ Assistance op telefoonnummer 026-3553402.

Wat moet ik doen als ik het niet eens ben met de bekeuring die ik heb ontvangen?

U kunt bezwaar aantekenen tegen de bekeuring. Hier leest u hoe u dat kunt doen.

Wat moet ik doen als ik mijn brandstofpas kwijt ben of als deze beschadigd is?

Wij verzoeken u om contact met ons op te nemen zodat we de pas voor u kunnen blokkeren en een nieuwe pas voor u kunnen aanvragen. Als u in de tussentijd moet tanken met uw leaseauto kunt u deze kosten middels ons declaratieformulier declareren.

Wat moet ik doen als ik mijn kentekencard (-papieren) kwijt ben?

Wanneer u uw kentekencard of -papieren kwijt bent moet er een nieuwe kentekencard of -papieren aangevraagd worden. U kunt hiervoor contact met ons opnemen. Wij zijn u graag van dienst.

Wat moet ik doen als ik schade heb aan mijn leaseauto?

Wij verzoeken u om de schade binnen 24 uur te melden bij ons en een schadeformulier in te vullen en aan ons op te sturen of te mailen. Wij zullen er dan voor zorgen dat één van ons schadeherstellers contact met u opneemt.

Wat moet ik doen als ik verkeerde brandstof heb getankt?

U mag niet meer met de auto rijden! Neem tijdens kantooruren direct contact met ons op. Buiten kantooruren kunt u onze hulpdienst inschakelen via telefoonnummer 026-3553402.

Wat moet ik doen als mijn kentekenplaat gestolen is?

Bent u een of beide kentekenplaten kwijt of zijn ze gestolen, dan kunt u bij een RDW erkende kentekenplaatfabrikant nieuwe kentekenplaten aanschaffen. Hier leest u hoe u dat moet doen.

Wie mogen er in mijn leaseauto rijden?

Iedereen met een geldig rijbewijs mag in principe in uw leaseauto rijden, tenzij tussen u en uw werkgever afwijkende afspraken hierover zijn gemaakt. Daarvoor kunt u het beste contact opnemen met uw wagenparkbeheerder.

Zijn winterbanden in het buitenland verplicht?

Kijkt u voor een overzicht van de regelgeving omtrent winterbanden hier.

Wilt u meer weten over leases?
Wij helpen u graag. Neem contact met ons op via 030 691 40 78.

Meer weten over de overige leasevormen? Bekijk ze hier.

Offerte aanvragen